De manier waarop we nu ons voedsel produceren heeft veel negatieve gevolgen voor de aarde en onze gezondheid. Producten komen van ver en vaak weten we niet eens wat er in ons eten zit. IJs-merk Nice is opgericht door Nina Kamp, die zich verbaasde over het feit dat er voor haar jonge kinderen geen natuurlijke, échte, fruitijsjes te vinden waren. Het ijs-schap werd gedomineerd door producten die voor het grootste deel bestaan uit poeders en concentraten. Daar moest verandering in komen.
Nice maakt dan ook de lekkerste ijsjes van de beste ingrediënten. Deze zijn 100% natuurlijk en herkenbaar, zonder rotzooi toegevoegd. Ter vergelijking: het aardbeienijsje van Nice bestaat voor 70 procent uit aardbei; een Calippo aardbei bevat 15 procent aardbeien sap op basis van geconcentreerd sap.
De ijsjes van Nice zijn 100% biologisch, en daarmee beter voor de bodem en biodiversiteit. Het seizoensfruit komt van telers zo dicht mogelijk bij huis, en hoeft niet de halve wereld over te reizen. Duurzaamheid zit er volledig ingebakken. Ook de verpakking is bijvoorbeeld zo duurzaam mogelijk en bestaat op dit moment uit papieren verpakking met een zo dun mogelijk binnen folie.