Dit is... Reliving
Reliving strijdt tegen grondstofverspilling en ‘fast furniture’ met een digitale marktplaats voor gebruikte meubels en interieuritems. Zo makkelijk mogelijk gemaakt en goed van kwaliteit. Het is alsof je nieuwe spullen koopt die weer een leven meegaan.
De strijd tegen 'fast furniture'
In Europa gooien we elk jaar 60 miljoen meubelstukken weg, waarvan slechts 10% wordt gerecycled. Dit is onder andere het gevolg van ‘fast furniture’: goedkope meubels die gemiddeld slechts zeven jaar meegaan. In 2019 werd Reliving opgericht door Jody Klaassen, Ananda van Doorn en Vincent van Leeuwen. Met het platform willen de ondernemers de negatieve impact van de meubelindustrie aanzienlijk verkleinen en tweedehands de nieuwe norm maken. Hun motto luidt: ‘maak gebruik van dat wat er al is.’
"Tweedehands de nieuwe norm maken"
Online marktplaats voor tweedehands meubels
De online marktplaats voor unieke tweedehands meubels heeft een zorgvuldig gecureerd aanbod. Door geavanceerde technologie is het mogelijk om grote aantallen producten in één keer online te zetten. Het platform is gebruiksvriendelijk en moet een stijlvol en duurzaam interieur toegankelijker maken voor meer mensen.
Betaalbaar tweedehands meubilair
Zowel particulieren als professionele handelaren verkopen spullen via het platform. Reliving wil de nummer één worden op het gebied van betaalbaar tweedehands meubilair in Europa. Na Nederland en België staat Duitsland als eerstvolgende op de agenda.
60 miljoen meubelstukken weg
Ieder jaar gooien we in Europa 60 miljoen meubelstukken weg. Veel belanden in verbrandingsovens en dat is natuurlijk doodzonde. Daarom heeft Reliving als doel zoveel mogelijk meubelen meerdere levens te geven. Waardoor geen nieuwe meubelen gemaakt worden en bomen en andere grondstoffen ongebruikt blijven. Hoe beter Reliving daarin slaagt en hoe meer producten via het platform gekocht worden hoe groter de impact.